Jdi na obsah Jdi na menu
 


laracroft3

8. 12. 2007
Tomb Raider III je ještě propracovanější než oba předchozí díly a to ve všech směrech, a proto patří mezi nejoblíbenější. Grafika je opravdu pěkná, prostředí způsobí, že se do hry tak zažerete, že se od ní nebudete moci odtrhnout. Někdy vyhlíží velice romanticky… Pasti a různé zapeklitosti se složitostí nemohou vyrovnat předchozím dílům. Videoscének je ve hře opravdu hodně a oddělují skoro všechny levely, takže nebude těžké vžít se do příběhu. Tentokrát jde o 4 artefakty z nitra meteoritu - Infada Stone, Element 115, Isis Eye a Dagger of Ora. Na začátku hry se ocitáte v džungli v Indii. V prvních levelech tolik akce není, zato se kolem vás bude motat spousta opic a tygrů a o valící se balvany také nebude nouze. Seznámíte se tam se zelenými "savegame" krystaly, které vám doplní život. Ve třetím levelu objevíte zelenou buginu (patrně patří jednomu pomatenému blonďákovi, kterého jste potkali poprvé v první videoscénce - po 1. levelu) a nezbývá vám nic jiného, než na ni nasednout a jet za ním, protože vlastní krystal, který musíte mít. Na konci první série levelů se s ním vypořádáte a získáte první artefakt. Pak potkáte svého budoucího "šéfa", Dr. Willarda, který vám poví, že existují ještě další tři jemu podobné, že jsou vytvarované Polynésany a že byly Darwinovými námořníky rozptýleny do celého světa. Lara tedy souhlasí, že je pro něj najde, a taky že jo. Procestuje celý svět (zase nové oblečky) a setká se s prazvláštními lidmi. V jakém pořadí do těchto 3 zemí pojedete, si můžete vybrat. V rodném Londýně navštívíte jakousi šílenou ženu, Sophii Leigh, která s lidmi dělá kosmetické pokusy s pomocí jednoho z oněch artefaktů, najímá si vrahy a nyní si vyhlídla na pokusného králíka Laru - ale pokud máte dobrou strategii a dostatek lékárniček, určitě ji porazíte. Náboje v tomto boji tentokrát hrát roli nebudou. V podzemí, kde musíte uhýbat před rozjetým metrem, žijí její oběti, živoucí mrtvoly bez masa a obličeje. Lara jim slíbí pomoc. Budete pobíhat po Londýnských střechách v černém slušivém (i když na pár místech trochu potrhaném) oblečení v dešti a celou dobu se kochat pohledem na Katedrálu Sv. Pavla. Na ostrově si popovídáte se zmrzačeným vojákem, kterému jeden z kanibalů tam žijících ukradl nohu ke svačině (blf!). Později si v chrámu podobně pokecáte s jedním z těchto divochů, který Laře řekne na rovinu, že na ni má chuť, ale ta ho setře s tím, že ona má taky hlad. No, ale dozví se zase další podrobnosti o artefaktech a může jít dál. Mimochodem, během této série levelů si zajezdíte v kajaku. V Nevadě opět objevíte buginu, ale bohužel (patrně) horko způsobí, že se vám během řízení udělá mdlo…J a neuřídíte ji… no prostě nakonec skončíte v bezvědomí před vojenským vězením. A posléze uvnitř, sice už zase na nohou, ale beze zbraní a obklopeni policajty - vojáky, kteří se s vámi mazlit nebudou… naštěstí nejste vězněni sami a pozvete si na pomoc všechny možné vyvrhely z ostatních cel, kteří si s nimi už poradí líp. A tak se tajně dostanete do Oblasti 51, kde kdysi měli přistát mimozemšťani. Tam najdete poslední artefakt a můžete se vydat přímo do Antarktidy, za Willardem. Poplujete ve člunu a v první videoscénce se dozvíte, že Willard není takový, jakým se zdál být. Ke konci se svezete ještě v důlním vozíku. Na závěr svedete šílený boj s proměněným Willardem… Jako v každém dílu se i tentokrát velice povedla hudba (ale občas zrní), orchestrální jako vždycky. V dramatických situacích vždycky začne hrát napínavě, (abyste se ještě trochu lekli) a když nevíte o žádném nebezpečí, alespoň vás na ně upozorní. Naopak, když vstoupíte na nějaké romantické místo, nebo uvidíte něco, po čem pasete už delší dobu, začne hrát romanticky a zeširoka - když jste v Surrey, můžete si ji zapnout na stereu. Dům je zase o něco vybavenější - a to je dobře, především proto, že až se vám bude Jeeves pod nohama nějak moc motat, můžete ho zavřít do sklepa nebo do obrovské lednice (ty kýty jsou snad z dinosaura!). Případně si do něj můžete zastřílet na konci překážkové dráhy, která je zase o něco vylepšenější (zastřelit ho naštěstí nejde – pozn. Miss: spíš bohužel!). Mimoto na zahradě za brankou přibyla dráha pro vaši červenou buginu, ale klíč musíte nejdříve najít - trochu si pohrajte v knihovně… Tělocvična taky prodělala pár změn - například můžete ručkovat po stropě, což je Lařina nová dovednost - stačí vyskočit, Ctrlem se držet a pohybovat se šipkami. Dále se můžete konečně taky nasoukat do užších prostor a když chcete vylézt, otočte se zády k otvoru a zmáčkněte šipku dozadu a Ctrl. Nová a oblíbená dovednost je sprintování, zatímco zapalování světlic se posouvá na tlačítko ,? . Úkroky do stran se nyní provádějí Shiftem. K dispozici máte spoustu zbraní: opět nevyčerpatelné pistole, Desert Eagle - hráči velmi oblíbená zbraň (přel. Pouštní orel), UZI (ještě oblíbenější), brokovnici, MP-5, granátomet, raketomet a harpuny. Tajná místa jsou na principu prvního dílu - už žádné sošky draků, zase jen lékárničky a náboje(a radost z dobře vykonané práceJ). Ale ten, komu se podaří najít všechna tajná místa, si může zahrát prémiový level - All Hallows (Všech svatých). kod stránky: http://screamteam.cz/tombraider/index.php?page=rec3
 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář