Jdi na obsah Jdi na menu
 


laracroft8

8. 12. 2007
Dnes vyšlo konečně demo očekávaného remakeu prvního dílu! Snažili jsme ho prolézt, jak se dalo, pochytat pár screenů a svoje postřehy jsme sepsat... tak pěkně popořadě: Tomb Raider Anniversary aneb „This Time, Things Will Be Different“ Snake.AAS Dne 25. 5. 2007 vyšlo všemi toužebně očekávané demo Tomb Raider Anniversary. Pomineme-li, že na internetu se již dá sehnat plná verze, je toto první možnost si nový Tomb Raider zkusit. Po nainstalování dema (instalátor má na dnešní poměry krásnou velikost – 260MB) a nastavení všech voleb při prvním spuštění se každý může směle pustit do zkoumání tajů Ztraceného údolí (neboli The Lost Valley, jak nám hra po pár krocích oznámí). Na začátku nemáte nic, než pistole a malou lékárničku. Hra používá poupravený engine TR: Legend, který sám o sobě zaručuje výbornou vizuální podívanou. Bohužel nic není bez chyby a o demu TR:A to platí také. Lara sice dostala zpět svůj pověstný cop, ale tím si Crystal Dynamics zadělal na spoustu problémů. Nejenže se cop chová nepřirozeně vůči Laře, ale sem tam dokonce „zajede“ do Lary. Další grafické nepřesnosti („plovoucí“ Lara, když stojíte nedaleko vody, chyby v kolizích objektů) jsme museli zkousnout. Ovládání prošlo malinkými úpravami, ale ve výsledku mi rozložení kláves vyhovovalo a rychle jsem si na něj zvykl. Největší změnou je, že ve standartním rozložení kláves se SHIFT používá pro přikrčení/kotoul a pravé myšítko pro vytažení zbraně (popř. zaměření, je-li na co). Styl kamery se od TR:Legend nezměnil. Jen sem tam mi přijde trošku nelogická (klasické koukání na zeď, atd.), ale dá se na to zvyknout. Speciální kapitolou jsou souboje s nepřátele (resp. divokými zvířaty). V demu potkáte všeho všudy vlky, netopýry, medvěda a nějaké dinosaury (tipl bych že to jsou raptoři). Lara dokáže být při soubojích velmi obratná, ale i tak závisí hodně na hráči, jak se s ní umí pohybovat. Boje jsou nyní záživnější díky několika vychytávkám. Například vlk Laru může kousnout a držet, pak se s ním musíte „přetahovat“ (šipky pro pohyb), aby vás pustil. Je-li jich více (jakože většinou ano) pak ostatní na ni vesele útočí dál. Další perličkou je, že když Laru někdo povalí, tak máte možnost rychle stisknout mezerník, Lara pád vyrovná (většinou nějakým pěkným akrobatickým kouskem) a můžete pokračovat. Jak již bylo řečeno, z demu si vyzkoušíte úroveň The Lost Valley. Po pár krocích narazíte na první nepřátelé a na velmi impresivní vodopád, který tu není jen jako zajímavá dekorace, ale lze se dostat i nahoru a najít tam zajímavé předměty. Sám o sobě je tento level velice krátký, ale díky spoustě míst, kam se lze dostat a něco vyřešit se jeho herní doba může velmi zvýšit. Doufám, že taková bude i celá hra a nezůstane jen u jedné zajímavé úrovně... MissCroft Pokud se podívám na tuto demoverzi podrobněji, musím být trochu kritičtější a možná se zabývat až malichernostma... ale... drobnosti, to je právě to, co mi dokáže mínění vylepšit, nebo úplně zkazit... Popravdě jsem očekávala první díl TR ve stylu TR Legend. Což asi každý. Z prvního pohledu vás nenapadne nic jiného... hezký rozmlžený vodopád v dáli, legendovská pozice kamery a po pár krocích nápis CHECKPOINT. Zkusíme druhý pohled... Grafikou jsem byla poněkud zklamána... připadala mi tak trochu krok zpět za Legendem. Lara samotná mohla být podle mého propracovanější a rozhodně ji mohli nechat tvář z Legendu. Velký šok byl vzhled pickupů, čili i celého inventáře... lékarničky vypadají jako nakreslené, textury na položkách inventáře jsou zastaralé. Herně mě rozčílila přemíra upozornění a „nápověd“, kdy svítil výstražný trojúhelník, kdykoli byla poblíž možná akce, kolem předmětů září obrovská aura, těžko něco přehlédnout, z každého úhlu vyskakují značky, čeho se Lara může zachytit hákem... s prominutím – jak pro blbečky. Pohyb po mapě byl celkem pohodlný, pokud si nevypnete automatické chytání, pak to máte skutečně jak ve starých dílech a musíte si hlídat i klávesu akce, aby se vám Lara chytila... ale zase je to blíže ke starým dílům. Proti gustu... Ale co není podle mého gusta byly neustálé kolizní chyby! I když mávneme rukou nad copem, tak nemůžeme mávnout rukou nad jízdou po šikmině, kdy Lara jede dolů do půlky těla zabořená do podlahy... často dělá problém vylézt z vody, nebo vytáhnout, což už mi připadá jako základní chyby, co do takové hry rozhodně nepatří! Voda taky není extra vychytaná, nějaké problémy s vykreslovaním... Celé mi to přišlo ještě nevychytané, plno drobností, ale celkově to kazilo náladu. Asi se teď zdá, že jen plivu a plivu, ale tyto postřehy jsou drobnosti, které bily do očí. Líbí se mi nové prvky, jako je zápas o ruku s nepřítelem :D, schoulení do klubíčka, když padá vodopádem, nový typ salta, nové herní prvky, jako je skákání po sloupech apod. Pravdou je, že jako celek se mi to hrálo dobře, atmosféra byla, lekla jsem se medvěda – lekla, koukala jsem na vodopád – koukala, naštvala jsem se, že to končí v tak blbou chvíli - naštvala... takže svůj účel demo splnilo :). Rozhodně si TRA zahraji celý! Závěrem bych řekla asi toto – Anniversary se mi zdá bohužel z velké části krok zpět za Legendem a to hlavně grafikou a kamerou... je to ale jen malinkatý krůček a kdyby dělali první tohle a pak Legend, tak neceknu nic, ale proč překopávali něco, co fungovalo perfektně... nad tím mi zůstává rozum stát... tož tak posuďte sami :) kod stranky: http://screamteam.cz/tombraider/index.php?page=reca
 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář